A célula de cultistas do Hamhock Slaughterhouse é composta por 3 membros principais, cada um adorador de um dos Três Mortos.
Pasque Enrial (Bane)
Aparência: Um homem magro com longos cabelos negros. Ele veste uma túnica com capuz, presa com corda preta por meio de dois broches de caveira. Ele usa uma única luva de couro preto.
Citação: “Diga-me. Você tem algum irmão? Responda minhas perguntas e eu vou parar com essa dor e você pode ir embora.
Interpretação: Puxa a luva de couro preto ainda mais em sua mão muito deliberadamente, flexionando os dedos ao fazê-lo. Mal Neutro. Tem grande prazer em ver o sofrimento dos outros.
Antecedentes: Líder da célula do Matadouro Hamhock do Culto dos Três Mortos. Adorador de Bane, senhor do medo, ódio, tirania.
Informação chave: Tortura suas vítimas sobre sua história familiar e parentes, procurando encontrar pistas para outros Cavaleiros Elturianos para Amrik Vanthampur.
- Armor Class 17 (Ankheg Plate - half plate, pesa 10kg e vale 500 gp - dex +2)
- Hit Points 33 (6d8+6)
- Speed 30 ft.
- Skills Deception +4, Persuasion +4, Religion +2
- Senses passive Perception 11
- Languages Any One Language (Usually Common)
- Challenge 2 (450 XP)
- Dark Devotion. The fanatic has advantage on saving throws against being charmed or frightened.
- Spellcasting. The fanatic is a 4th-level spellcaster. Its spell casting ability is Wisdom (spell save DC 11, +3 to hit with spell attacks). The fanatic has the following cleric spells prepared:
Cantrips (at will): light, sacred flame, thaumaturgy
• 1st level (4 slots): command, inflict wounds, shield of faith
• 2nd level (3 slots): shadow blade, spiritual weapon
Actions
- Multiattack. The fanatic makes two melee attacks.
- Dagger. Melee Weapon Attack: +4 to hit, reach 5 ft., one creature. Hit: (1d4 + 2) piercing damage.
- Dagger. Ranged Weapon Attack: +4 to hit, reach 20/60 ft., one creature. Hit: (1d4 + 2) piercing damage.
Armor Class 12 | |||||
Hit Points 32 (5d8 + 10) | |||||
Speed 30 ft. | |||||
STR | DEX | CON | INT | WIS | CHA |
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10 (+0) | 14 (+2) | 15 (+2) | 16 (+3) | 13 (+1) | 10 (+0) |
Saving Throws Wis +3 | |||||
Skills Arcana +5, Religion +5 | |||||
Senses passive Perception 11 | |||||
Languages Abyssal, Common, Infernal | |||||
Challenge 1 (200 XP) | Proficiency Bonus +2 | ||||
Spellcasting. The skull lasher is a 3rd-level spellcaster. Its spellcasting ability is Wisdom (spell save DC 13, +5 to hit with spell attacks). It has the following wizard spells prepared:
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Actions | |||||
Multiattack. The skull lasher makes two attacks with its flail. Iron Skull Flail. Melee Weapon Attack: +2 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 4 (1d8) bludgeoning damage plus 7 (2d6) necrotic damage, and the target has disadvantage on all saving throws until the end of the skull lasher's next turn. Ray of Sickness (1st-Level Spell; Requires a Spell Slot). Ranged Spell Attack: +5 to hit, range 60 ft., one creature. Hit: 9 (2d8) poison damage, and the target must succeed on a DC 13 Constitution saving throw or be poisoned until the end of the skull lasher's next turn. If the skull lasher casts this spell using a spell slot of 2nd level or higher, the damage increases by 1d8 for each slot level above 1st. |
Aparência: Envolta em vestes negras que obscurecem completamente seu rosto, essa pessoa se move com uma graça e fluidez quase sobrenaturais. Muitas adagas brilham em um cinto em volta da cintura.
Citação: “Não lute, passarinho, tudo vai acabar logo.”
Interpretação de papéis: Move-se com fluidez controlada, cada movimento deliberado e preciso
Tem grande prazer em ser a única a assassinar as vítimas. Leal Má. Nunca luta de forma justa e usará qualquer vantagem que puderem obter - mas sempre mantêm sua palavra.
Antecedentes: Adoradora de Bhaal, senhor do assassinato.
Informação chave: Corian sequestra os alvos junto com Jaemus. Eles usam charme pessoal e se disfarçam para se posicionar melhor para levar os alvos para algum lugar isolado. Corian é quem mata as vítimas, depois que Pasque as tortura para obter informações. Corian corta os pulsos da vítima ao longo de seus antebraços. Eles largam o corpo ao lado de seu aprendiz Night Blade, sob a cobertura de um feitiço de escuridão lançado em Corian por Jaemus. Eles os deixam nos becos atrás da taverna Smilin 'Boar.
Armor Class 15 | |||||
Hit Points 27 (5d8 + 5) | |||||
Speed 40 ft. | |||||
STR | DEX | CON | INT | WIS | CHA |
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11 (+0) | 20 (+5) | 13 (+1) | 15 (+2) | 12 (+1) | 16 (+3) |
Skills Intimidation +5, Perception +3, Persuasion +5, Stealth +9 | |||||
Senses darkvision 60 ft., passive Perception 13 | |||||
Languages Common | |||||
Challenge 2 (450 XP) | Proficiency Bonus +2 | ||||
Aura of Murder. As long as the reaper is not incapacitated, hostile creatures within 5 feet of it gain vulnerability to piercing damage unless they have resistance or immunity to such damage. Innate Spellcasting. The reaper's innate spellcasting ability is Charisma (spell save DC 13). It can innately cast the following spells, requiring no material components:
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Actions | |||||
Multiattack. The reaper makes two dagger attacks and uses Shroud Self. Dagger. Melee or Ranged Weapon Attack: +7 to hit, reach 5 ft. or range 20/60 ft., one target. Hit: 7 (1d4 + 5) piercing damage. Shroud Self. The reaper magically turns invisible until the start of its next turn. This invisibility ends if the reaper makes an attack roll, makes a damage roll, or casts a spell. NIGHT BLADE (aprendiz da Corian Khee) |
Armor Class 12 | |||||
Hit Points 11 (2d8 + 2) | |||||
Speed 40 ft. | |||||
STR | DEX | CON | INT | WIS | CHA |
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11 (+0) | 15 (+2) | 12 (+1) | 10 (+0) | 11 (+0) | 14 (+2) |
Skills Intimidation +4, Stealth +6 | |||||
Senses darkvision 60, passive Perception 10 | |||||
Languages Common | |||||
Challenge 1/4 (50 XP) | Proficiency Bonus +2 | ||||
Aura of Murder. As long as the night blade is not incapacitated, hostile creatures within 5 feet of it gain vulnerability to piercing damage unless they have resistance or immunity to such damage. | |||||
Actions | |||||
Dagger. Melee or Ranged Weapon Attack: +4 to hit, reach 5 ft. or range 20/60 ft., one target. Hit: 4 (1d4 + 2) piercing damage. |
Golem com Cabeça de Carneiro
Uma versão mais fraca de um Flesh Golem, feito de uma combinação de humanoides e partes de animais por Jaemus. Ele pegou os corpos humanoides do Cemitério de Cliffside.
Hit Points 22 (4d8 + 4) | |||||
Speed 30 ft. | |||||
STR | DEX | CON | INT | WIS | CHA |
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16 (+3) | 11 (+0) | 13 (+1) | 10 (+0) | 12 (+1) | 11 (+0) |
Condition Immunities frightened | |||||
Senses passive Perception 11 | |||||
Languages Common | |||||
Challenge 1/2 (100 XP) | Proficiency Bonus +2 | ||||
Tactical Discipline. The fist of Bane has advantage on all ability checks and saving throws made during combat. | |||||
Actions | |||||
Mace. Melee Weapon Attack: +5 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 6 (1d6 + 3) bludgeoning damage. Longbow. Ranged Weapon Attack: +2 to hit, range 150/600 ft., one target. Hit: 4 (1d8) piercing damage. |
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